Skip to content

Ευημερία για τους ανθρώπους και όχι για τους αριθμούς!

Απρίλιος 8, 2011

Δέν μπορείς να αντιστρέψεις το ρεύμα άν δέν πας κόντρα στο ρεύμα! Και αυτό έχει κόστος! Αξίζει να το πληρώσεις άν τελικά σε ενδιαφέρουν οι άνθρωποι και όχι οι αριθμοί…
Οπως αξίζει να δημοσιεύσω κι άλλο ένα e-mail που πήρα, απάντηση στο άρθρο του κ. Πρετεντέρη στο «Βήμα της Κυριακής», που κυκλοφόρησε στις 3/4/2011 (δέν έχω βρει link).

2η Επιστολή

Ενώ η οικονομική κρίση σοβεί και είναι διάχυτη η ανησυχία για το μέλλον της χώρας σε όλα τα επίπεδα, το Υπουργείο Παιδείας οριστικοποιεί με απόφασή του τις συνενώσεις σχολείων της ελληνικής υπαίθρου. Στο Βήμα της Κυριακής της 3ης Απριλίου 2011, δημοσιεύεται σχετικό άρθρο του Γ. Πρετεντέρη που παρουσιάζει ως παραδειγματική περίπτωση εξόφθαλμης ανάγκης για συγχώνευση τρία σχολεία της ορεινής Αρκαδίας. Ο συντάκτης του κειμένου θεωρεί πως η λειτουργία τους κοστίζει πολύ ακριβά στο Ελληνικό Δημόσιο και το κλείσιμο τους συνιστά εν πολλοίς πράξη αποκατάστασης του δικαίου, κτύπημα κατά της φαυλοκρατίας που τόσα χρόνια τα διατηρούσε.
Παρεμπιπτόντως τα στοιχεία του άρθρου είναι λανθασμένα. Συγκεκριμένα παρουσιάζεται να λειτουργούν τρία γυμνάσια με 59 μαθητές και 45 καθηγητές. Η αλήθεια είναι πως α) στην Δ΄ περιοχή μετάθεσης της Αρκαδίας, όντως είναι τοποθετημένοι 45 καθηγητές, αλλά από αυτούς οι μισοί είναι αποσπασμένοι και υπηρετούν σε άλλες περιοχές β) οι μαθητές των τριών γυμνασίων είναι όντως 59, αλλά και τα τρία γυμνάσια λειτουργούν με λυκειακές τάξεις και το σύνολο των μαθητών των τριών σχολείων είναι 135.
Δεν είναι πάντως αυτή η ουσία του προβλήματος. Κατά βάση το πρόβλημα είναι πολιτικό. Πώς είναι δυνατόν σε μία έγκριτη εφημερίδα να αποδίδεται σε φαυλότητα παραγόντων, συνδικαλιστών και τοπικών κοινωνιών η λειτουργία σχολείων; Μερικές φορές φαίνεται σα να μην πιστεύουμε ότι διαβάζουμε αυτά που διαβάζουμε. Έγιναν τόσες επαναστάσεις, κύλησε τόσο αίμα, διεξήχθησαν αγώνες για τα ανθρώπινα δικαιώματα, για να χρειάζεται να αποδεικνύουμε σήμερα και να διεκδικούμε τα αυτονόητα;
Με την ίδια λογική πρέπει να σταματήσει να παρέχεται ρεύμα στα νησιά των άγονων γραμμών του Αιγαίου, όπου ζουν πια μόνο λίγοι ξεχασμένοι γέροι και κοστίζουν πια πολύ ακριβά. Με το ίδιο σκεπτικό χρειάζεται επειγόντως να κοπούν κάθε είδους κοινωνικές παροχές, αν θεωρείται ότι στο πλαίσιο εξορθολογισμού των εξόδων του Δημοσίου είναι ασύμφορες.
Ποια χώρα στον κόσμο μπορεί να στηρίξει την ανάπτυξή της στον υδροκεφαλισμό των πόλεών της και στην ερήμωση της υπαίθρου της; Πόσο μάλλον μια χώρα, όπως η Ελλάδα που δε στηρίζει την οικονομία της στις βιομηχανίες και την υψηλή τεχνολογία της, αλλά στον πρωτογενή τομέα της παραγωγής! Γιατί το κλείσιμο των σχολείων συνιστά πράξη υπονόμευσης των περιοχών είναι αυτονόητο, αλλά μάλλον χρειάζεται να γίνει και για αυτό λόγος.
Ποιοι νοικιάζουν τα λιγοστά δωμάτια των χωριών, αν όχι οι επτά, οκτώ καθηγητές που μένουν στο καθένα από αυτά; Ποιοι πάνε τα βράδια στα μισοάδεια καφενεία και στις καφετέριες όπου οι εναπομείναντες ηλικιωμένοι της επαρχίας βλέπουν από την τηλεόραση τις αποφάσεις της πρωτεύουσας να μεταβάλλουν προς το χειρότερο το δικό τους αύριο; Ποιο αντικίνητρο έχει το κράτος να προσφέρει, ώστε να παραμείνουν στα χωριά, στις οικογένειες των παιδιών που ήδη προετοιμάζονται να μετοικίσουν στην κοντινότερη πόλη, για να απαλλάξουν τα νεαρά τους μέλη από την καθημερινή μετακίνηση; Ούτε με οικονομικά κριτήρια είναι συμφέρουσα η συγχώνευση.
Η αλήθεια είναι πάντως πως δεν μπορεί τα πάντα να υπακούουν στους νόμους της προσφοράς και της ζήτησης. Ή διαθέτουμε ένα Κράτος Πρόνοιας και Δικαίου ή επιστρέφουμε σε κοινωνίες που εξυπηρετούν τα συμφέροντα ομάδων, έστω και των πολλών, αλλά πάντως σε βάρος κάποιων. Το ποιοτικό κριτήριο που κάνει την δημοκρατία να υπερέχει από τα άλλα πολιτεύματα είναι ακριβώς ότι στοχεύει στο κοινό καλό και δεν αποκλείει από αυτό κανέναν, όσα χιλιόμετρα και αν γεννήθηκε μακριά από την πρωτεύουσα. Το διακύβευμα λοιπόν στις επικείμενες συγχωνεύσεις δεν είναι τα σχολεία, αλλά η δημοκρατία μας.

Advertisements
No comments yet

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: